Kempele-Seuran stipendi

Kempele-Seura myöntää lukiosta valmistuville oppilaille 100 euron stipendejä. Kempele-Seuran stipendi on pieni kannustuksemme aktiivisille nuorille tekijöille ja myös tuleville toimijoille kotiseututyössä, paikallisessa vaikuttamisessa ja kotiseudun kehittämisessä. Stipendin saajan valitsevat lukion opettajat ja valinta tehdään Kempele-Seuran laatimien kriteerien perusteella. Kriteereitä tarkistetaan säännöllisin väliajoin.

Stipendin myöntämisen kriteerit:

• opiskelija on osoittanut kiinnostusta kotiseutuun ja kotiseudun historiaan
  • opiskelija on osallistunut kotiseudun kehittämiseen
  • opiskelija on tehnyt Kempelettä ja Kempeleen historiaa näkyväksi ja tunnetuksi
  • opiskelija on edistänyt paikallishistorian tuntemusta ja kotiseututietoutta
  • opiskelija on osallistunut kotiseututyöhön tai
  • opiskelija on ansioitunut historian opinnoissa
Kempele-Seura ry

Kempele-Seuran stipendi jaetaan yhdelle ylioppilaaksi valmistuvalle keväisin. Erillisestä pyynnöstä voidaan stipendi jakaa lisäksi yhdelle syksyllä valmistuvalle. Stipendejä voidaan myöntää myös useampi erillisellä sopimuksella, jos ehdokkaita on useampia.